Snart har månaden gått

Det kommer inte bli någon dusch inne till månadsskiftet. Jag har förlikat mig med tanken. Nu har visserligen toan kommit. Hel denna gång vilket innebar lite mindre dramatik för den stackars chauffören som vågade komma tillbaka igen. Han sa bara -Jag har redan lyft på kartongen och allt låter helt. Stackars man.
Det har varit en väldigt intensiv vecka vilket inneburit väldigt lite inspiration för kvällsjobb. Det är svårt ibland att ladda om när man kommer hem på kvällen och köra ett race till. Man vill liksom bara sitta eller helst ligga i horisontellt läge och göra nada. 
Vi fick också veta att vår bergvärme kommer att borras först nästa helg så innan dess blir det inget vatten och ingen värme. 
I onsdags bestämde vi oss i alla fall för att göra ett ryck. Jag fogade duschen och Johan sågade golv. 
Jag gillar plattsättning och ska nog kika lite på om det inte finns någon spännande kurs som jag kan gå. Vore riktigt kul att bli både duktig och snabb så man kan göra en dusch på en dag istället för på en vecka. Johan började lägga ut och såga till de nya golvplattorna. I morgon ska de nog in. 

När det gäller syrrans hus så har det gått oförskämt bra. I måndags kom takbalkarna upp. I tisdags och onsdags la vi all masonit och spikade alla boardning. 
Vi lyckades till och med få på takpappen. Upp och ner på stegar och tak. Bära, kånka brädor och gud vet allt! Sjukt jobbigt var det i alla fall och jag har sällan varit så trött i kroppen som nu. Men, jag är samtidigt väldigt stolt över vårt jobb. 
Härom dagen var byggledaren på Ica maxi och handlade. De hade en tävling där man skulle uppskatta vikten på en salami som man kunde vinna. 
Gissa vem som gissade rätt! Tur sa jag, skicklighet sa byggledaren. 
3136 gram var rätt vikt och byggledaren gissade på 3112gram så nu har vi salami för all framtid i kylskåpet. Gillar ni 
korv, välkommen förbi på ett smakprov! 
Trevlig helg! 
A&J


Kommentera inlägget här :