Jag älskar min garderob!

Ojojoj vad det händer grejer här på Ajsarve! 

Byggledaren är min hjälte i alla avseenden men just nu har stackarn fått jobba alldeles för mycket på egen hand. Jag har haft näsan i böckerna större delen av tiden som jag varit hemma och därför bara gjort små mindre viktiga punktinsatser. 
I förra veckan åkte jag till Stockholm en dag och när jag kommer hem sitter den nya dörren på plats! 


Samtidigt som dörren kom levererades också mattan till garderoben. 

När den skulle läggas in fick jag släppa böckerna och rädda byggledaren ur en intensiv brottningsmatch med 20kvm heltäckningsmatta.
Nu ligger den på plats och det är bara några justeringar mot det blivande badrummet och listningen kvar.

Både byggledaren och jag(okej,kanske mest jag) har haft en klar bild över hur vi vill att vår övervåning ska se ut med sovrum, walking closet och badrum. Eftersom det är snedtak på hela övervåningen så har garderoben varit en utmaning. Vi bestämde oss så klart för Ikeas Stolmen som inte längre finns i deras sortiment. Smart tänkt. 

Efter mycket letande hittade vi 2 st på blocket som hämtades i Stockholm och transporterades hit. Två skulle alltså bli en!  
I helgen var det äntligen dags att börja sätta ihop den! 


Stänger, hyllor, byråar och ännu fler stänger! Vilket jäkla jobb det var. Som ni också vet så lever jag ju ihop med 

Mr Millimeterpassning och ska man måtta allt på millimetern,med vattenpass, i ett hus från 1600-talet, ja då tar det banne mig sin tid! 
-Måste det vara på millimetern?
-Det är klart! Annars liknar det skit och då kan vi lika gärna hålla på med balsnören och halm! 
-Öhhhh....okej. 
Fattade inte riktigt liknelsen men förstod ändå så mycket som att det var bäst att knipa igen och fortsätta mäta. På millimetern. 

Tillslut kom allt på plats. Rakt, i lod, i vikt och jag vete tusan alla sätt man tydligen kan måtta in en garderob på. 

Jag är SÅ himla nöjd och älskar min nya walking closet. Det är nästan så att jag tycker att det borde vara en rättighet att faktiskt få ha en. 
Lite spotlightbelysning ska upp på bjälkarna, en spegel ska in och sedan är det där ni kommer att hitta mig! For ever! 

När jag krävde att byggledarens kläder skulle hängas upp färgkoordinerat i garderoben så försökte han starta någon typ av argumentation kring varför det var så viktigt att kläderna skulle hängas upp på det viset.

Det räckte med att jag sa ordet MILLIMETER så,vips var kläderna på plats. Färgkoordinerade och i lod. En rak och tydlig kommunikation är som balsam för ett förhållande. Jag älskar verkligen min byggledare! 



Hela köket är målat! Väggar och skorsten. (Jag har inte gjort ett dugg) 

Nu ska vi äntligen börja lägga golv och sedan kan vi hänga kök. 

Jag längtar verkligen tills köket är klart. 

I snart fjorton dagar har det regnat konstant. Från alla håll. Att kliva upp på morgonen, ta på sig kläder, ytterkläder och regnkläder för att kunna gå ut och käka en macka till frulle är inte kul. 
Just nu framgår det tydligt varför vi tillbringat de senaste åren utomlands när hösten och vintern kommer. 
Byggledaren surfar dagligen på utlandsresor, kryssningar och andra tänkbara alternativ till att kunna lämna regn, mörker och kyla. 
Vi har inte ens lyckats hittat en enda kantarell fast skogarna tydligen sväller över av svamp! 

Nej, hösten suger och försök inte komma med att det är "så mysigt att krypa upp i soffan med tända ljus". 

Bilden ovan symboliserar tydligt våra känslor för den här och närmast kommande årstid. Vi får helt enkelt ta skydd i garderoben bland våra färgkoordinerade kläder.
Ta hand om varandra. 
A&J


Kommentera inlägget här :