Never ending story

Trögt! Det ordet får sammanfatta den senaste veckan på vinden.
Just när jag trodde att jag krökt den allra sista spiken kliver byggledaren upp på stegen och säger -Du har missat här!
Vad svarar man på det? Bara att lomma upp på stegen och fortsätta hamra. Slog dock lite hårdare än innan...!

Att sätta väv är ett meckigt jobb. Tur att byggledaren är grym på multitasking. Klättra, måtta och skjuta väv på samma gång kan fresta på även den duktigastes tålamod. Jag besparar er den harang med mindre trevliga ord som grymtades under det vita täcket. Själv tyckte jag det såg ganska roligt ut när byggledaren brottades med väven och försökte därför muntra upp stämningen med lite skämt. Uppskattades dock inte så jag höll tyst resten av kvällen.
Ena halvan blev i alla fall klar och är redo för isolering.

Det var strax efter lunch den 29:e augusti 2009. Ett litet men exklusivt sällskap människor samlades på stranden vid Ekstakusten, just söder om Djupvik. Sensommaren gjorde skäl för namnet och Karlsöarna glittrade i havet som en vacker kuliss i bakgrunden. Gotland visade upp sin allra underskönaste sida.
Fantastiska minnen från en oförglömlig dag. Vi firar bröllopsdagen ofta. Gärna den 29:e varje månad även om vi den senaste tiden blivit mer glömska och missar det ibland. Någonting litet och okomplicerat som varken tar mycket tid eller kostar en förmögenhet men ändå uppskattas av den andra och förgyller vardagen.

Den här veckan kommer det förstärkning!
Förväntningarna är skyhöga eftersom personen i fråga själv har lovat att göra allt "grovjobb" vilket känns extra bra nu när det varit trögt på renoveringsfronten.
Jag har redan planerat hur jag den kommande veckan ska ligga i soffan, ljusen ska vara tända, pralinerna ska ligga på rad och ingenting stör mig. Timme ut och timme in.
För jag räknar självklart med att förstärkningen jobbar lika tyst som han jobbar effektivt.
Så om allt går enligt plan så kommer jag att ha all tid i världen att skriva blogginlägg den kommande veckan....
Livet är gott!
A&J

Kommentarer :

#1: Sara

Jag önskar en uppdatering här :)

Svar: Kommer! 😄
Anna

skriven

Kommentera inlägget här :