Men får väl ändra sig?

Det tog 4 dagar att packa upp hela Spanienpackningen, röja undan allt i huset som skulle ut i förrådet, städa av och bara landa. 

Nu känns det som om vi aldrig varit borta. 
I lördags började vi jobba på vinden. Alla förberedelser för panel och eldragning skulle vara klart till onsdag morgon för då kommer elektrikern och ska dra all el på vinden. 
Undrar om han blir glad när han ser den lilla ritningen jag gjort över vad han ska göra?

I söndags bestämde vi oss för att inte jobba utan åka på auktion istället. Det är alltid lika spännande att kliva in i auktionssalen och kolla av om det finns något roligt att sätta tänderna i. Ett dödsbo och 50 cyklar från polisen. 

Byggledaren är sällan lika imponerad av auktioner som jag. Jag håller glatt upp den ena potentiella grejen efter den andra och byggledaren som inte alls fattar vad jag menar frågar istället -Vad ska du med den till? 
I bland har den frågan inte något riktigt bra svar utan det är bara något man känner. 
I söndags kände jag extra mycket för ett litet bord och ett vackert sparur. Byggledaren log och sa med len röst att det blir säkert bra fast jag vet att han tyckte det var skräp.
Bordet har stor potential och ska stå i hallen efter att ha blivit skrapat och målat. 
Vi får se vem som har rätt då.
 

I somras gjorde vi i ordning hallen. Alla dörrar, dörrfoder och golvlister skrapades i timtal för att bli trärena. Precis som jag ville ha det. Då. Nu kändes det inte så rätt längre och jag tyckte att hallen med alla dörrar var för gul och blev dessutom mörk. 

-Du kan ju inte mena allvar att du ska måla det som vi precis lagt timmar på att göra rent?!
Men man måste ju få ändra sig? Eller...?


När byggledaren hade åkt till jobbet i måndags morse åkte jag till färgaffären i Hemse! Hallen skulle målas. Efter att ha hämtat ett antal färgprover och noga valt ut rätt kulört var det dags. 

Den där känslan när man drar några drag med penseln och sedan tänker

-Vad har jag gjort?
Jag kan erkänna att den känslan kom och i några minuter skämdes jag nästan när jag målade. Men sedan tänkte jag att det är bara färg. I värsta fall får jag ägna en vecka åt att skrapa igen. För er som redan börjat tycka synd om mig kan jag säga att det kommer inte att hända för hallen blev SÅ fin. Bilder kommer när allt är klart. 

Jag vill passa på att rekommendera Färghuset på Hemse och speciellt John. Han är en superduktig kille som kan färg och som dessutom alltid är glad och trevlig. 

Så skynda er dit och handla av honom.
I morgon kommer elektrikern så det är nog bäst att avsluta nu och sova. Jag har fått order av byggledaren att vara "behjälplig". 
Jag och el är typ världens värsta kombo så hur det kommer att gå återstår att se. 
Det kom förresten ett stort paket till Stella. 


Vad det innehöll kommer i nästa inlägg. När vi tränat lite...

Avslutar med några härlig vårbilder från älskade Vändburg. 
Ta hand om varandra. 
A&J

Kommentarer :

#1: Marie

Så roligt o läs er blogg igen!

skriven

Kommentera inlägget här :