Uppbyggnad och en strimma hopp.

Ikväll blev jag sjuk! Länge sedan det hände men just nu är jag besegrad. Frossa och värkande kropp tyder på att något inte står rätt till. Ipren, sängläge och en stund över att skriva ett inlägg på bloggen. 

För tre veckor sedan var ju Per här. För två veckor sedan var Per här. Igen. Vi gillar verkligen Per. 
Vår skorsten och den blivande eldstaden kommer att bli fantastisk. Ett riktigt snyggt svetsjobb innebär att vi inte kommer att behöva måla järnet runt spisen svart utan kan behålla det som det är. Lite modern industrikänsla mot det annars gamla detaljerna. Älskar kontrasterna och tycker att det gör huset levande och spännande. 

Hanbjälkarna i taket togs bort efter att Per spänt ihop huset med två runda stänger och nu är det verkligen öppet rakt upp. Så himla coolt! 


En eftermiddag i förra veckan slet jag och L ut hela golvet i köket. Det var ett riktigt skitigt och tungt jobb och L imponerade stort med sin envishet. Bjälkarna i golvet var inte att leka med. Som stora trädstockar under golvet. 


Förstår om det är svårt att förställa sig att det här någonsin ska bli ett kök. Just där och då jag tog korten så flög det ett uns av tvivel även genom mig. Men! Mycket har hänt sedan förra veckan. 


Trappen åkte ut.... 

Högarna på utsidan blev åter igen enorma....

Grävskopan hämtades och byggledaren var gladare än någonsin...

Köket grävdes ur och en uteplats grävdes fram.

Gruset kom och uteplatsen blev en uteplats och köket fick 6 kubik över golvet...

Idag när jag kom hem låg frigoliten redan på plats och i nästa vecka kommer troligtvis Gjut-Göte och gjuter golvet. 

Vi har äntligen kommit in i uppbyggnadsstadiet! Då har det liksom vänt. Man ser ett ljus, en strimma hopp om att snart snart kunna vrida på kranen i köket och diska inomhus. 
Förutom jobb hemma och borta på olika ställen så har det hänt väldigt roliga saker. Härligt besök från norr. 


Härligt besked gällande min närmaste framtid.

En dröm som legat och grott länge som nu ska få bli verklighet. 
Jag är verkligen superladdad och känner i hela kroppen att det här är min grej. 
Människor, miljöer, fastigheter, affärer och spännande möten. Längtar efter rubbet. 


En skön picknick och dopp i havet. 

Ps. Det är jag som dyker. 

Ta hand om varandra. 

A&J

Kommentera inlägget här :