Vinden har panel!

Tro det eller ej men vinden är färdigpanelad! 

Igår eftermiddag gjordes det både high five och dansades någon typ av segerdans på Ajsarves vind. Byggledaren vägrade i vanlig ordning att dansa men han log i alla fall brett när spikpistolen skjutit sitt sista skott och alla bitar var på plats.  
Jag är fullkomligt övertygad om att vi har satt flera mil med panel. 



Det har varit ett fasligt sågande och trixande med alla vinklar och vrår eftersom ingenting är rakt i det här huset. Både tålamodet och orken har emellanåt lyst med sin frånvaro men nu känns bara så skönt att vi är på banan igen och kan gå vidare. 

Nu ska vi börja sätta stödväggar och gipsa gavlarna som sedan ska putsas. För att kunna få upp alla skivor av gips och osb på vinden var vi tvungna att kapa en del av trappen. Nu gör inte det så mycket eftersom allt snart ska rivas ut ändå men det är alltid lika intressant att se glädjen hos byggledaren när det nalkas rivning, stora maskiner och helst bolmande rök. 


Förresten kanske ni undrar hur det har gått med potatislandet? 

Fantastiskt bra måste jag säga! Allt som ska sås är i jorden och vi vattnar duktigt varje dag. 
Nu längtar vi bara efter lite sol och värme så att det händer grejer där under duken. 

Förutom segerdans och glada rop på vinden bjöd helgen på både en underbar frukost i pensionärsmöbeln, strandhäng och en guidad tur i skogen av byggledaren som ibland tror att han är någon form av scout. Just igår skulle turen ske strax innan middagen. Vem går planlöst ut i skogen när man är hungrig och ska äta och dessutom utan mobil? 

Redan nu kanske ni förstår att vi inte var helt överens om den här aktiviteten. 
Jag vet nämligen att byggledaren kan låta väldigt och då menar jag väldigt övertygande om att den väg han väljer att gå är den absolut rätta! Han hittar! 
-Vi ska gå 100 meter till här (ute mitt i skogen) och sedan ta till vänster så kommer vi rakt på vårt hus. Du ser väl öppningen där framme älskling? 
-Näää...är du helt säker för jag är väldigt hungrig nu...
- Men...va fan, vi kommer inte alls fram där jag trodde! Vi skulle ha gått lite längre till höger för att komma mer snett på, då hade vi kommit helt rätt! 





Ta hand om varandra! 

A&J

Kommentera inlägget här :