Nej, det var inte bättre förr...

Letade efter några papper idag och råkade hitta den gamla objektsbeskrivningen på Ajsarve. Jösses! 

Insåg att vi har lagt ner en och annan timme på den här kåken och tänkte dela med mig av några före och efter bilder. Håll i er! 

Hallen före och efter

Badrummet före och efter

Sovrum/vind före och efter

Garderoben innan och efter

Köket innan och efter. 

Ja, nu är det ju inte riktigt klart ännu men jag kunde inte hålla mig från att visa skillnaden. 
Helgen gick åt till att lägga in golvet i köket.
Flytspackel och vattenpass. Det är min byggledare det! 
 

När plattorna skulle läggas på plats fick byggledaren krypa runt på knä medan jag bestämde vilken platta som skulle ligga var och åt vilket håll. 

-Löjligt, sa byggledaren som tyckte att alla plattor såg likadana ut. 
- Millimeter, svarade jag bara och sedan flöt golvläggningen på utan vare sig fler kommentarer eller diskussioner om placering eller utseende. 

I förra veckan var även Per här igen. Den här gången ska han hjälpa oss med glasbron som ska gå mellan sovrummet och trapphuset.

Mätning, funderingar, knasiga vinklar och ännu knasigare idéer. Stackars Per. 

Men jag tror ändå att han tycker att det är lite kul. Vem vill inte göra saker man inte gjort förut? 

Fortsättning följer när köket ska börja hängas, bänkskivor ska gjutas och broar ska byggas. 
Det är på Ajsarve det händer.

Ta hand om varandra! 

A&J

Kommentarer :

#1: Lisa

Det är så spännande att se er renovering! Det var min farmor ni köpte Ajsarve av och själv har jag många barndomsminnen därifrån. Jag och min syster har sprungit barfota runt huset, matat lammen med farmors syrénbuskar och ätit jordgubbar tills vi sprack. I vardagsrummet lekte jag med gamla dockor, gröna soldater, cowboys, indianer och leksaksbilar. På vinden tittade vi på filmisar och gamla skolarbeten från när pappa var liten. Det är så overkligt att tänka sig att det är samma hus på före- och efter-bilderna... Lycka till framöver!

Svar: Hej Lisa! Vad roligt att du skriver till oss! Hur är det med Märta? Vi pratar om henne ofta och hoppades någon gång att vi skulle kunna få bjuda hit henne till Ajsarve igen.
Ja, det har hänt ganska mycket i huset men den härlig känslan som gjorde att vi blev kära i Ajsarve finns kvar.
Om du är i närheten framöver så tveka inte att komma in förbi. Det vore väldigt skoj att få visa dig runt och se om du känner igen dig.

Hälsningar
Anna & Johan
Anna

skriven
#2: Lisa

Märta kunde ha mått bättre... det är en komplicerad situation. Jag ska prata med pappa så kanske vi kan ordna ett besök (om farmor vill förstås). Personligen tar jag gärna med mig familjen och åker till Ajsarve någon dag för att hälsa på! Det vore väldigt intressant att se förändringen med egna ögon :) // Lisa

Svar: Varmt välkomna. Alla som vill.
Du får gärna ringa mig när vet när ni vill komma. 0708-374626
Anna
Anna

skriven

Kommentera inlägget här :