Midsommartid

Veckorna går rasande fort och nu är det strax midsommar. Vi far som galningar mellan arbeten och husrenoveringen men den här veckan har byggledaren lagt några hela dagar i badrummet för att göra klart det sista och det blir så fint. Ännu återstår montering av toaletten och några smågrejer till men det börjar verkligen ta form.
Elektrikern Carl-Erik(alias Steve Martin) har varit här och gjort klart elen. Belysning i badrummet och helt ny elcentral. Känns skönt att få bort alla gamla ledningar och börja om på nytt. Det är svårt och viktigt med belysning. Man vill ha ett varmt och behagligt ljus samtidigt som det ska ge en bra effekt och komma från rätt håll. Just nu känns det som om vi lyckats ganska bra med både placeringen och effekten. Vi får väl se hur det känns när vi väl står där framför spegeln och ska borsta tänderna. 
Handfatet är inte monterat ännu men ser ut så här. Det är gjort av kompositmaterial och helt matt på ytan. Jag gillar det skarpt. Både på grund av formen och utseendet. 
Blandaren sitter inte heller fast ännu men är supersnygg till handfatet.
Anledningen till att inte grejerna inte sitter fast är att vi ännu väntar på bergvärme och ny brunn. När det är på plats kan rörpularen komma och koppla in allt. Vi väntar. Lite mindre tålmodigt nu...
Spegeln är uppsatt och hela möbeln är putsad. 
Fönstret som är gjort av ek har skrapats och oljats in. Istället för att byta ut det vackra fönstret mot ett nytt som det inte blåser in igenom har vi bestämt oss för att skaffa ett par innerbågar. De kan vi sätta i under de kalla månaderna och ta bort på sommaren. Fiffigt! 
Jag är ganska stolt över dörren. Det tog några timmar att skrapa den ren men så här efteråt , när den väl hänger på plats så känner jag mig nöjd. 
Nu kan vi som sagt inte göra något mer innan värmen är på plats. Känns ganska frustrerande att se allt klart men inte kunna nyttja det. Jag sysselsätter mig istället med att försöka leta korgar till badrumsmöbeln. Om någon har bra tips på var de säljer snygga korgar, gärna med lock (typ den här)
så hojta gärna till. 
Har också hittat en ursnygg tvättkorg som jag tror ska få flytta in på Ajsarve. 
A&J

Kommentarer :

#1: Anonym

Åhhh, det blir så snyggt!!!

skriven
#2: Anonym

Åhhh, det blir så snyggt!!!

skriven

Kommentera inlägget här :