Vi ses!

Idag är det sista dagen på ön.
Igår gick förmiddagen åt till att avsluta det jobb vi påbörjade dagen innan. Isättning av  fönsterpartier i Nisseviken.
Eftersom vi tog alla tunga partier första dagen så hade vi bara de övre trekantsfönstren kvar. 
Och vid lunch var vi klara och alla, speciellt husägaren var väldigt nöjd med resultatet. 
Att städa ur Ajsarve kändes ganska vemodigt. Det var en härlig eftermiddag med strålande sol och helt vindstilla. Vårt lilla paradis visade sig från sin allra bästa sida och vi var på väg därifrån. 
Just nu har jag en liten gnagande känsla av rotlöshet i kroppen. Jag känner igen den. Känslan. Man har inte sina grejer, kläder i en väska, barnen är inte här, man sover inte i sin säng, man är på väg...
Samtidigt som känslan är jobbig och lite skrämmande så är den också fantastisk.
Vad händer i morgon? Hur ser livet ut om tre veckor? Antagligen inte alls som vi tänkt oss eftersom det sällan blir exakt så. Troligtvis bättre. 
Jag har insett att det tar tid att lära sig leva så här.
Att hitta trygghet i annat än i hus och saker. Paul Young sjunger "Where ever I lat my hat, thats my home".Jag är inte riktigt där ännu men jobbar på det.
Att packa är en konst. Jag har beställt arbetsmaterial till Thailand som äntligen kom igår. 10kg marsipan, 1 kg sugar paste, färger och lite annat kul. 
La ner rubbet i resväskan och insåg till min förskräckelse att det ser ut som sprängdeg och ett "inte alls tillåtet vitt pulver"!
"Bangkok Hilton" har jag sett på film och det känns liksom inte så lockande.
Kanske bäst att fördela ut den lite udda packningen i flera väskor och hoppas på tur. 
Förra året hade jag samma saker med men i mindre skala så förhoppningsvis går det lika bra den här gången och att ingen i den thailändska tullen är intresserad av just min väska. 
Nu säger vi hejdå! 
Vi avslutade lördagen med ett fantastiskt trevligt häng på Djupvik med härliga vänner. Som jag verkligen kommer att sakna.
Solnedgången över Karlsö var magisk och 
maten var så god att även jag blev imponerad! 
En bättre sista kväll på ön hade vi inte kunnat få.
Älskar Djupvik med sitt betonggolv, vackra bord, stolar och inredning. Ett rofyllt ställe.
Har ni vägarna förbi så sväng in. Ta en kaffe, räkmacka eller gå bara en sväng och njut av miljön.
Nu lämnar vi den här bloggen för ett tag och kommer tillbaka i april med mer galen renovering och uppdateringar från vackra Ajsarve. 
Tack alla ni som orkat läsa, kommentera eller bara hejat på oss i tysthet. 
Det har varit en fantastisk tid och jag tror faktiskt att vi kommer att behålla Ajsarve i många år. Sedan vet men ju inte med oss...
Nu lämnar vi Gotland och åker mot varmare breddgrader på Koh Lanta. Är man nyfiken på vad vi egentligen pysslar med där så kan man alltid kika in på bloggen isfritt.blogg.se. Där kommer vi att uppdatera vår vardag med träningspass, tårtbakning och en massa annat skoj. 
Allt gott vänner! Ta hand om er och krama om varandra. Ofta! 
Men framför allt: LEV HÄR & LEV NU! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Lycka till syns snart 😀

skriven
#2: Anonym

Från Jannica

skriven

Kommentera inlägget här :