Skönt för själen

Igår hade vi bröllopsdag. Då skulle vi varken prata eller tänka renovering. Det gick så där...
Vi packade lite picknick och åkte till färgaffären i Hemse. Där beställde vi tapeter och köpte bets. 
På onsdag kommer tapeterna! 
Sedan åkte vi ut på Närsholmen och satt vid havet och njöt en stund. 
Fyren på Närsholmen
Lunch i lä
Da Wind Chi i Stale 
 
Kvällen avslutades på Eden i Visby. 
Gillade speciellt ett lite ovanligt inslag i menyn som passade perfekt på vår dag. 
Tänkvärda ord
Idag har vi målat taket i salen. Eller i alla fall delvis! Tyvärr sög det åt sig mer färg än planerat så det räckte inte! Riktigt surt när man står med penseln i hand och torktiden är 16 tim mellan strykningarna! Tålamod!!!
Efter målning var det dags att snygga till i trädgården. Vid pumpen har vi ju haft VM i rör och sladdar åt olika håll. Nu skulle det snyggas till och grävas ner. 
 
Det skulle även monteras på ett filter så att vi slipper små svarta partiklar i vattnet.
Hokus pokus! Det som inte syns, finns inte....
Nu ska vi bara bygga en liten "låda" till pumpen så att den skyddas från väder, vind och kyla. 
Helt plötsligt brann det i utegrillen. "Ibland måste man bara göra upp en eld. Det är skönt för själen" citat från byggledaren.... 
A & J
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena Rhedin

Taket blev ju supersnyggt!! Önskar vi var där o kunde hjälpa till :-)
Kram

skriven
#2: Packe

Vilket superköp ni har gjort, huset kommer att bli kanonbra. Fint redan nu tycker jag. Jobba på nu sista månaden så kan vi kramas snart.

skriven
#3: Eliza Söderqvist

Hej på er!

Jag heter Eliza och Märtha är min moster.
Min mamma och pappa är Gunilla och Lennart Melin som bor i Eksta, vid Käbbe som ligger ner mot Vavle backar ner mot havet där ni ser Lilla och Stora Karlsö.
Jag ville bara hälsa och säga att ni gör ett strålande jobb med alla rum på Ajsarve. Där har jag varit många gånger under min uppväxt och firat fina julaftnar m.m som liten och även haft trevliga stunder senare också.
Lycka till med allt.
Med vänliga hälsningar

Eliza (Melin) Söderqvist
Tengene Bäckgården 3
467 92 Grästorp

Svar: Hej Eliza! Vad roligt att du hittat till bloggen och att du har koppling till Ajsarve. Huset genomgår en "kosmetisk" förändring men andan vill vi behålla. Välkommen förbi på en kopp kaffe när du är i krokarna. Tyvärr är vi borta över jul. 😉Hälsningar Johan & Anna
Anna

skriven
#4: Eliza (Melin) Söderqvist

Hej Anna och Johan!

Tack så mycket för inbjudan. Jag kanske dyker upp någon gång på sommaren när jag är nere och hälsar på min mor och far. Kanske vill Märtha följa med ut till er då också för att få se förvandlingen ;).
Men nu den 23 oktober så åker vi, min familj och jag till Koh Samui. Min mamma och pappa kommer upp hit för att passa alla djuren för oss när vi är borta.
Sköt om er!
Med vänlig hälsning Eliza, Kjell och Elvira

Svar: Å Thailand! Vad härligt! Vi befinner oss på andra sidan fastlandet på Koh Lanta. Som sagt, varmt välkomna när det passar. Ha en härlig semester!
Anna
Anna

skriven

Kommentera inlägget här :