Ett test fick avgöra

Ikväll gjorde vi det ultimata "passar vi ihop" testet. 
Enkelt, konkret och fullkomligt pålitligt.   
Inför valet av vilken betsfärg bjälkarna i taket ska få så lånade vi hem en färgpalett från färgaffären. 26 olika kulörer fanns det att välja mellan och ganska snabbt hittade jag den färg som jag tyckte minst om och aldrig skulle välja.
Min andra halva fick sedan, genom en mycket noggran urgallringsprocess också välja den färg som han tyckte minst om. BOOM! Mitt i prick! Exakt samma val! 
Det kan väl inte bli tydligare än så;)?
I färgaffären passade vi även på att välja ut den tapet som ska få pryda väggarna mot det blivande badrummet. Det valet tog ganska exakt 4 1/2 minut vilket känns något under den normala snittiden för tapetval. Av ett gift par. 
Falsterbo II 
"Tulippa" kommer att passa perfekt mot de putsade väggarna och skurade golvet. 
(Måste bara påpeka att färgen absolut inte kommer inte till sin rätt på bild= mycket snyggare i verkligheten) 
Nu är allt som behöver skyddas inplastat och tejpat, redo för takmålning.
Jag vet att spänningen är olidlig och det finns nog ingen som vill se det här rummet klart mer än vad jag vill. Men på tal om gift så kommer det dock inte att hända någonting i byggväg i morgon för då ska vi bara fira. Hela dagen! Med massor av kärlek! 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena Rhedin

LOVE <3

skriven

Kommentera inlägget här :